WIADOMOŚCI

Nie będzie informacji o wagach po kwalifikacjach
Nie będzie informacji o wagach po kwalifikacjach
Wczoraj wieczorem FIA opublikowała nowe regulaminy techniczne i sportowe na sezon 2010.
baner_rbr_v3.jpg
Zgodnie z tym co przyjęła niedawno Komisja F1, FIA zatwierdziła zmianę punktacji, zakaz używania automatycznych podnosiników na pit lane oraz dopuściła możliwość wykorzystania jednego dnia testowego w przypadku zmiany kierowcy w trakcie sezonu pod warunkiem, że kierowca nie brał udziału w wyścigu F1 w ostatnich dwóch latach (test nie może się także odbywać na torze, na którym gości w danym sezonie Formuła 1).

Jednocześnie FIA zdecydowała się usunąć z regulaminu zapis o obowiązku podawaniu poziomów paliwa po kwalifikacjach. Tym samym kibice i obserwatorzy nie będą mieli możliwości bezpośredniej i łatwej analizy ekonomiczności poszczególnych jednostek napędowych.

Nieznacznym zmianom uległy także zasady karania zespołów za przekroczenie limitu dostępnych silników. Jeżeli kierowca przekroczy limit 8 silników (taki sam jak w sezonie 2009) i w danym weekendzie wymieni dwie nowe jednostki zostanie ukarany przesunięciem o 10 pozycji na starcie bieżącego i następnego wyścigu.

Kierowcy, którzy znajdą się w trzeciej fazie kwalifikacji będą także musieli startować do wyścigu na oponach, na których ustanowili swoje najlepsze okrążenie.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

53 KOMENTARZY
avatar
anezobt1

12.02.2010 11:26

0

ten zakaz niby nie podawania wag po kwalifikacja byl porpostu nie potrezbny bo wiadomo ze kazdy bolid po kurek bedzie zatankowany wiec dla formalnosci zdjeli tamten regulamin


avatar
M@teuka

12.02.2010 11:26

0

mogliby sobie juz dac siana z tymi silnikami..


avatar
Voight

12.02.2010 11:27

0

Czyli w kwalifikacjach nie jeżdżą z dowolną ilością paliwa?


avatar
mario7878

12.02.2010 11:28

0

mam pytanie. być może coś mi umknęło ale jak to będzie z paliwkiem podczas kwalifikacji? czy będą jeździć na oparach?


avatar
kempa007

12.02.2010 11:29

0

jezdza, ale po qualu musza auto zatankowac na wyscig.


avatar
kempa007

12.02.2010 11:30

0

1. anezobt1 nie prawda, bo kady silnik potrzebuje innej ilosci paliwa. Jezeli faktycznie Renault mialoby najoszczedniejsza jednostke juz po pierwszym wyscigu wiedzielibysmy ze tak jest, a poki co to sa domysly.


avatar
Gosu

12.02.2010 11:30

0

8 silników to chyba lekka przesada. W zeszłym było 10, teraz jest więcej GP i zmniejszyli o 2.


avatar
kempa007

12.02.2010 11:32

0

w zeszlym bylo tez 8


avatar
pawelos211

12.02.2010 11:34

0

7@ i bardzo dobrze niech się głowią nad niezawodnością,zobaczymy który silniki jest najbardziej trwały i niezawodny ,będzie ciekawiej


avatar
pawelos211

12.02.2010 11:35

0

7 aj też nie popatrzyłem 8 silników było i jest teraz przeciez


avatar
kempa007

12.02.2010 11:36

0

chodzi o to, ze teraz kierowca mogl sobie wymienic w danych weekendzie po przekroczeniu limitu ile chce jednostek, teraz bedzie mial kare w nastepnym GP


avatar
Gosu

12.02.2010 11:36

0

8. kempa007 sorry mój błąd, ale dalej twierdzę, że ta liczba silników jest tak na styk. 7. To niech ograniczą do 5.


avatar
Dr Prozac

12.02.2010 11:41

0

Zakaz używania automatycznych podnośników? Pfff Ten jednorazowy test to dobry pomysł, ale i tak bez sensu. Mogliby ze trzy jednodniowe testy w trakcie sezonu połączone z weekendami wyścigowymi.


avatar
Gabriel

12.02.2010 11:47

0

Moim zdaniem to dobry pomysł. Jest tak idealnie na styk. Czy w zeszłym sezonie ktoś wykorzystał 9 jednostkę ? - Nie. Taki offtop co z prezentacją lotusa ?


avatar
atomic

12.02.2010 11:47

0

kempa : po "Q" czy przed wyścigiem po dotankowaniu?


avatar
viper-01

12.02.2010 11:49

0

Poproszę o odpowiedź jakiegoś znawcę, tzn., w tym roku nie ma tankowania ze względu na ograniczenie kosztów zespołów dotyczących maszyn tankujących (transport,itp.) .Jak będą tankowane bolidy? Będzie jedna maszyna? Wiadomo ,że każdy zespół współpracuje z innym koncernem paliwowym (np. Ferrari-Shell) , tzn. ,że wszystkie bolidy będą jeździły na tym samym paliwie ??? Może i głupie pytanie , ale ja tego nie wiem , poproszę o jakieś podpowiedzi, pozd.


avatar
kempa007

12.02.2010 11:50

0

nie rozumiem. Silnik jak wymienia po Q to zdaje sie startuje z pit lane.


avatar
matwit

12.02.2010 12:03

0

kempa: Im chodzi o podawanie wagi... Bo jezeli podawaliby po 'Q" przed dotankowaniem, to przepis byłby własnie bez sensu, po wszystkie bolidy ważyłby mniej więcej tyle samo. Jeżeli wagi byłyby podawane przed wyścigiem po dotankowaniu, wtedy rzeczywiście byłoby tak napisałeś. Kierowcy muszą teraz nauczyć sie Eco-drivingu xD


avatar
matwit

12.02.2010 12:05

0

czyli spokojnie spod świateł, i nie wkręcać się na obroty :P


avatar
grzes12

12.02.2010 12:05

0

kempa007 Jeśli wymienią silnik na wcześniej używany to chyba nie . Podobna sytuacja miała miejsce na GP Włoch w BMW - to ruszali z miejsc z kwalifikacji ...chyba że coś zmienili ?


avatar
paw_ko

12.02.2010 12:08

0

Przecież nawet jeśli Q będą jeździć z pustym bakiem, to i tak na każdą kolejną sesję, albo nawet w trakcie trwania Q1,Q2,Q3 będą musieli dotankowywać, więc maszynę każdy zespół i tak mieć musi. Jeśli z kolei miałoby nie być tankowania w ogóle na torze, to te biedaki, które odpadną w Q1 do końca wyścigu zostaną z zapasem paliwa wystarczającym na Q2 i Q3 :D


avatar
matwit

12.02.2010 12:16

0

21, paw_ko: no nie wiem, skoro coś już będzie w baku, to chyba więcej jak do pełna nie naleją xD


avatar
kempa007

12.02.2010 12:18

0

przeciez pisze o nowej jednostce... w qualu maja jezdzic z minimalna waga


avatar
atomic

12.02.2010 12:35

0

kempa .chodzi o to ,że w Q3 każdy jeżdzi z małą ilością paliwa więć podawanie ile kto ma w baku po Q3 mam w gdzieś . chodzi mi o to czy czasem nie pokręciłeś i chodzi o niepodawanie informacji o ilośći paliwa/wagi PRZED wyścigiem /reno 200l merc 230l/ wtedy można by sie pokusić o jakieś wnioski


avatar
kempa007

12.02.2010 12:42

0

ale mowiac po Q mialem na mysli poziom na wyscig... to dla mnie bylo oczywiste.


avatar
MoDyHIV

12.02.2010 12:53

0

Bez sensu sprawa z tymi oponami. Jeśli kwalifikacje będą przeprowadzane w słoneczku a następny dzień (dzień wyścigu) będzie deszczowy?? MASAKRA wole nie myśleć co będzie


avatar
jar188

12.02.2010 12:55

0

No przecież oczywista oczywistość, że chodzi o nie podawanie wagi bolidów dotankowanych na wyścig.


avatar
jar188

12.02.2010 12:58

0

@26. MoDyHIV, To wtedy będzie biec obok bolidu czterech mechaników z parasolkami nad oponami.


avatar
atomic

12.02.2010 13:00

0

no i spoko


avatar
grzes12

12.02.2010 13:09

0

23 kempa 007 Niech Ci będzie . Ale po kwalifikacjach silnik można wymienić na nowy, ale także na używany . A różnica na starcie do wyścigu kolosalna ...


avatar
MoDyHIV

12.02.2010 13:20

0

28. jar188 No chyba tak :D


avatar
k.lebsky

12.02.2010 13:23

0

Chorzy ludzie w FIA siedzą. Ciągle coś mieszają, po co?


avatar
pz0

12.02.2010 13:24

0

Chodzi o te specjalne maszyny tankujące, takie wielkie ''słonie'' z których tankują bez wyłączania silników w czasie wyścigu. Są też o mniejsze maszyny, które są mniejsze i lżejsze, z których leją paliwo o wiele wolniej i do tankowania z tych maszyn koniecznie trzeba wyłączyć silnik.


avatar
tom12333

12.02.2010 13:38

0

Oczywiście że chodzi o wagi bolidów po Q3. Nie wiem jak wy to czytacie. Było już powiedziane kiedyś, teraz to potwierdzają. Zrobiono tak, ponieważ w q3 wiedząc ile dany kierowca przejechał kółek, po podaniu wagi po Q3 (ile mu zostało) łatwo obliczyć ile samochód jest w stanie przejechać do "końca". Np. Kubica przejechał 6 kółek i w baku zostało mu 3 kg. Jeśli drugi bolid też przejedzie 6 kółek a w baku zostanie mu 0,5 kg to wnioski nasuwają się same. Oczywiście, nie wiemy ile miał paliwa na początku ale samo to, że przejechał taką samą ilość okrążeń i zostało mu mniej paliwa już o czymś świadczy. Trąbią o tym od dawna, że we wszystkich segmentach kwalifikacji jeżdżą na "oparach". Ciekawi mnie tylko czy jest możliwość taka, żeby zespoły zmieniały mapping silnika (np. na kierownicy) z ustawieniami pod wyścig i pod kwalifikacje. Czy takie duże zmiany są dozwolone...


avatar
tom12333

12.02.2010 13:39

0

Z resztą po co mieli by podawać po q3. Równie bezsensowne jest podawanie wag po zatankowaniu, przed wyścigiem. Tyle tylko że wiedzielibyśmy ile dany silnik spala (chciałbym to wiedzieć), ale tego chyba zespoły właśnie chcą uniknąć.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu